lørdag 9. april 2011

Hva er Guds Tempel?

GUDS TEMPEL.

Guds medarbeidere og Guds bygning
11.Kor.3:1.
Likevel kunne jeg ikke tale til dere, brødre, som til mennesker som lever ved Ånden. Jeg måtte tale som til mennesker slik de er av naturen, som til umodne kristne.  2 Melk gav jeg dere, ikke fast føde, for det kunne dere ikke tåle. Ja, dere kan det ennå ikke,  3 for det er jo fremdeles deres egen natur som rår i dere. Når det hersker misunnelse og strid blant dere, er dere ikke da mennesker med samme natur som alle andre og lever som de?  4 Når én sier: «Jeg holder meg til Paulus» og en annen: «Jeg til Apollos», er dere ikke da som alle andre mennesker?

1.Kor. 3:17 Dersom noen ødelegger Guds tempel, skal Gud ødelegge ham. For Guds tempel er hellig, og dette tempel er dere. 16 Vet dere ikke at dere er Guds tempel, og at Guds Ånd bor i dere? *Jeg har her «Byttet om på versene» for å få sterkere frem poenget!*

Hva tror du skjer hvis noen forkynner usannheter som bryter ned «Guds tempel»? Kansje bare små ting som at «Det er ikke så nøye» med Ordet,det er Meningen bak som teller? Hvem sitter på «Guds Trone i Guds Tempel»? Presten,Forkynneren,Læreren? Eller skal du spør «Herren på Tronen i Ditt Tempel» om det er rett det du hører?

Matt.6:24 Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon.
Jak.1:22 Dere må gjøre det Ordet sier, ikke bare høre det, ellers vil dere bedra dere selv.
Joh.14:21 Den som har mine bud og holder dem, han er det som elsker meg. Og den som elsker meg, skal elskes av min Far. Også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham.»

Vi må altså ta et bevist valg! Vi begynner alle i det små. Mange kan bli «For ivrige» og Bør holdes igjen! De ER tross alt barn,barn kan gjøre mye ugang? De drikker kunn melk? (Hvorfor sender vi de stakkarene ofte foran oss? Er det for det at ånden er tapper av oss? Og de har så mye å vise taknemlighet for?)

«Hvert Bibel vers-ER et skritt i TRO på Herren og at vi stoler på Hans ord»! Er han «Virkelig Herre,Herre...» i ditt liv? Det er enda tid til å åpne døren hvis «Han står for døren å Banker»? Da vil Han – Gå inn til Deg...Fordi Han elsker deg og har savnet deg i «Hans Rike» Hvor «Han er Konge» og «Han vil gjerne sette seg på Tronen i Ditt Tempel og Vise Sin Herlighet Der»! Det er verd det! Jeg Har sett Denne «Guds Herlighet» Som med Moses i ørkenen og Salomo i Jerusalem – Må alt være i rett stand med Tabernakelet og Tempelet – Før – Herrens Herlighet vil Besøke og Fylle Ditt Tempel!

DET STØRRE TEMPEL.
Menigheten.

La den «Utruste og beskytte deg til du er moden til tjeneste! Dagen kommer da Herren kaller også Deg til å oppbygge de andre til «Levende Stener i Ånden»! Så Herrens Ånd – Ja Hans Herlighet må fylle Hele stedet!

1.Tess.5:9 For Gud har ikke bestemt oss til vrede, men til å vinne frelse ved vår Herre Jesus Kristus. 10 Han døde for oss for at vi, enten vi våker eller sover, skal leve sammen med ham. 11 Derfor må dere oppmuntre og opp-bygge hverandre, som dere også gjør.
Dette er begynnelsen til vår åndelige forvandling.Det nye livet! Livet I Kristus! Eneste måre å «Seire over synd»! Etter at du er renset i Jesu Blod og har angret din synd.Da du Mottar «Rettferdiggjørelsen ved Tro»,likesom Abraham! (Han ville ofre sin eneste Sønn,men Gud selv «Valgte sin som Stedfortreder»).Så blir du «(Billedlig) Korsfestet med Kristus – For å «Forkynne for Makter og Myndigheter..at Du lever ikke lenger selv – Men Kristus Lever I Deg! Du Blir ved Dåpen,Begravet (Symbolsk) for å forkynne at Np – Står du opp til «Det Nye Menneske» (Som har All Makt I Kristus!) og du som Jesus Mottar «Vitnet fra Himmelen»Den Hellige Ånd! Og Du går Heretter «Drevet av Den Hellige Ånd og «Herrens Herlighet Er med deg inntil Han Kommer igjen! Amen...(For nå.)
Disiplenes oppdrag
Mark.16:
15 Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker! 16 Den som tror og blir døpt, skal bli frelst; men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17 Og disse tegn skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene; og om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. De skal legge hendene på syke, så de blir friske.»

Misjonsbefalingen
Matt.28:
16 Men de elleve disiplene drog til det fjellet i Galilea hvor Jesus hadde satt dem stevne. 17 Og da de fikk se ham, falt de ned og tilbad ham; men noen tvilte. 18 Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Meg er gitt all makt i himmel og på jord. 19 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet dere døper dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn 20 og lærer dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar