søndag 24. oktober 2010

Herren lot 40 åring komme i puberteten.

Jeg kaller min gamle venn for Jon.Han var ca.40 år og hadde ikke opplevd puberteten,stemmeskiftet eller skjegg vekst.Jenter brydde han seg heller ikke om.Han var glad i Herren og gikk mye på møter i Arendal.Han var mye på fri-Menighetene.Han kommer fra en vellstående familie.Han hadde god økonomi selv også.Problemet hans var at han gjevnlig måtte på Sentral sykehuset for å ta Hormonsprøyter da kroppen ikke produserte dette selv!
Jeg vet ikke hvor mye det plaget han for han snakket ikke om det,men en dag han var på besøk hos meg spurte han om jeg ville be for han om dette.Jeg måtte tenke meg om litt,men så bestemte jeg meg for å Ba Herrens Bønn! Jeg har ikke lett for å be i "Øst og vest". Tror på at det skal være Enkelt som hos Jesus! Vi ba sammen og tenkte ikke mer over det inntil det var tid til kontroll og ny Hormon sprøyte..
Jeg lar Jon fortelle (fritt som jeg husker) fra sykehuset:Legene løp rundt og diskuterte seg imellom og kikket på meg.Da spurte jeg dem hva det var."Er det noe galt"? "Ja,du produserer mannlige kjønns hormoner"! "Skulle jeg ikke det"? "Nei" Da sa jeg til dem:"Broder Inge Ba Herrens Bønn for meg,så da er jeg vell blitt helbredet da"!? Dette hadde de ikke noe svar på men jeg fikk ikke noen Hormon sprøyte da.Og såvidt jeg vet ikke siden.
Med til historien hører med at:Han kom i stemme skiftet,fikk skjegg (Noe han ikke har tatt vekk enda-over 20 år senere!),Fattet interesse for kvinner,til morens store redsel..(Hun var redd han skulle lures fra pengene sine siden han ikke hadde noen erfaring.Mor var 80 år og ringte bekymret til meg.)

Apostlene sendes ut
Luk.):1-2
9Han kalte sammen de tolv og ga dem myndighet over alle onde ånder og makt til å lege sykdommer. 2 Så sendte han dem ut for å forkynne Guds rike og helbrede syke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar