torsdag 3. februar 2011

Hvor kommer all uenigheten i "Menigheten" ifra? Hva kan gjøres? Hva er feil?

STRID I MENIGHETEN (1.Kor.1,10–4,21)

Advarsel mot splittelse:




1.Kor.1:10 Jeg formaner dere, søsken, ved vår Herre Jesu Kristi navn, at dere må være enige. La det ikke være splittelse blant dere, men stå sammen i syn og tanke.*Dette var en tankegang som var Mye mere "Vanlig for noen tiår siden! Før "Vi prøvde å Lage vår egen Enhet"! Eller skal jeg si:Stor Toleranse For uenighet? Vi begynte med "Fellesmøter" på Nyåret uten at jeg har sett at Gud har velsignet oss mer av den grunn?Husker noen:"En tro,En Herre,En Døp"? Dette ER Herrens Ord-Ikke mitt!11 For noen av Kloes folk har fortalt meg, søsken, at det er stridigheter blant dere.(Dette "Er menneskelig,sanselig,ja rent Djevelsk",står det i Skriften!)12 Jeg sikter til dette at noen av dere sier: «Jeg holder meg til Paulus», mens andre sier «til Apollos», «til Kefas» eller «til Kristus». 13 Er da Kristus blitt delt?*Dette er et Tema som "Desverre igjen er blitt aktuellt! Noen vil "Dele Jødene & oss andre! Noen sier vi Bare skal Lese Paulus sine skrifter? Jeg stiller meg sammen med Paulus i Spørsmålet! "Han (Herren):Gjorde jo de to til ett og rev ned ..Fiendskapet!?Var det kanskje Paulus som ble korsfestet for dere? Eller ble dere døpt til Paulus’ navn? 14 Jeg takker Gud for at jeg ikke har døpt noen av dere, bortsett fra Krispus og Gaius, 15 slik at ingen kan si at dere ble døpt til mitt navn. 16 Riktignok har jeg også døpt Stefanas og hans familie, men ellers vet jeg ikke om at jeg har døpt noen. 17 For Kristus har ikke sendt meg ut for å døpe, men for å forkynne evangeliet, og det ikke med talekunst og visdom, så Kristi kors ikke skal miste sin kraft.

Livet i Ånden 

Gal.5:16 Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! (HVORFOR DET DA???) Da følger dere ikke begjæret i menneskets kjøtt og blod. 17 For det kjøttet vil, står imot Ånden, og det Ånden vil, står imot det kjøttet vil. Disse ligger i strid med hverandre, så dere ikke er i stand til å gjøre det dere vil. 18 Men blir dere drevet av Ånden(Dette:Men-Forandrer Alt!), er dere ikke under loven. 19 Det er klart hva som kommer fra vårt kjøtt og blod: hor, umoral, utskeielser, 20 avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter, splittelser, 21 misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: De som driver med slikt, skal ikke arve Guds rike. *Eneste Håp om frelse er å bære Frukt,Slik som Jesus Bad oss om.(Døperen Johannes ovenfor Fariseerne og de Skriftlørde også!)22 Men Åndens frukt: er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, 23 ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven! *Legg merke til at HER er loven "En rettesnor"!  Fordi de som oppfører seg slik:Har IKKE (Virkelig) Korsfestet Seg med Kristus!!! 24 De som hører Kristus til, har korsfestet sitt kjøtt og blod sammen med lidenskapene og lystene. Ser Dere? 25 Lever vi ved Ånden, så la oss også vandre i Ånden.Mrk:Dette er "Det Nye Menneske"! "Den andre Adam"! Han som seirer? Har du ikke lyst til å teste om Dette virker? Om det stemmer? 26 La oss ikke være drevet av tom ærgjerrighet, så vi utfordrer og misunner hverandre.Vi ER en Ny skapning : I Kristus Jesus! Utenfor Han-Lever vi i "Kjødet/Kroppen og Synder! (Er under Synden) Han-Jesus Frelseren fra Faderen er vår tilflukt og vår redning! Bli i Han-Eller Korsfest deg selv og kom inn i Han du også! Da "Lever Du ikke lenger selv,men Kristus lever I Deg"! Amen!


Controversy in THE CHURCH (1:Cor.1.10 to 4.21)

Warning against disunity

1Co 1:10  Now I beseech you, brethren, by the name of our Lord Jesus Christ, that ye all speak the same thing, and that there be no divisions among you; but that ye be perfectly joined together in the same mind and in the same judgment. 
1Co 1:11  For it hath been declared unto me of you, my brethren, by them which are of the house of Chloe, that there are contentions among you. 
1Co 1:12  Now this I say, that every one of you saith, I am of Paul; and I of Apollos; and I of Cephas; and I of Christ. 
1Co 1:13  Is Christ divided? was Paul crucified for you? or were ye baptized in the name of Paul? 
1Co 1:14  I thank God that I baptized none of you, but Crispus and Gaius; 
1Co 1:15  Lest any should say that I had baptized in mine own name. 
1Co 1:16  And I baptized also the household of Stephanas: besides, I know not whether I baptized any other. 
1Co 1:17  For Christ sent me not to baptize, but to preach the gospel: not with wisdom of words, lest the cross of Christ should be made of none effect. 



Gal 5:16  This I say then, Walk in the Spirit, and ye shall not fulfil the lust of the flesh. 
Gal 5:17  For the flesh lusteth against the Spirit, and the Spirit against the flesh: and these are contrary the one to the other: so that ye cannot do the things that ye would. 
Gal 5:18  But if ye be led of the Spirit, ye are not under the law. 
Gal 5:19  Now the works of the flesh are manifest, which are these; Adultery, fornication, uncleanness, lasciviousness, 
Gal 5:20  Idolatry, witchcraft, hatred, variance, emulations, wrath, strife, seditions, heresies, 
Gal 5:21  Envyings, murders, drunkenness, revellings, and such like: of the which I tell you before, as I have also told you in time past, that they which do such things shall not inherit the kingdom of God. 
Gal 5:22  But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith, 
Gal 5:23  Meekness, temperance: against such there is no law. 
Gal 5:24  And they that are Christ's have crucified the flesh with the affections and lusts. 
Gal 5:25  If we live in the Spirit, let us also walk in the Spirit. 
Gal 5:26  Let us not be desirous of vain glory, provoking one another, envying one another. 

*May be more transelated later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar