onsdag 29. desember 2010

Som på Pinsefestens dag...til vi alle er ett! Maranata!

Undres du noen gang over hvorfor du ikke får oppleve Jesus med tilfredshet?Herrens aftensmåltid


Hvor vår tale er klar.Omvend dere Brødre/Søstre! og la dere Døpe! ...Ja hvorfor i alle dager skal vi det i vår moderne verden? Jo for å Få Den Hellige Ånds Gave! Ja,men hva trenger vi den til da? Jo,det skal jeg si deg! "Det kan virke som om Jesus Kristus er delt i våre dager"! Det denne Ånd også kalles er "Sannhetens Ånd! Så får vi en veileder som hjelper oss når vi ikke vet hvor vi skal gå-Eller hva som er rett! "Det er til gagn for dere at jeg går bort" sa Jesus! Ånden kunne våre hos oss (Som har tatt imot Ham) alle,hele tiden! Hundre prosent oppmerksomhet! Det kunne ikke Jesus da Han var her! Konsentrerte seg mest om å lære de 12.Nå kan Han,ved Ånden som Han sente fra Faderen hjelpe hver og en av oss som tror! Det gir større ringvirkninger! Så vi Han minne oss alle "Om det Jesus Talte da han gikk omkring her og underviste" .Om Alt,vil Ånden minne oss om.Dette så vi ikke skal gå vill.Om vi adlyder Guds Ånd vil vi alle bli ett-akkurat slik Jesus bad om før Han måtte lide og dø for oss.Bare fordi Han og Hans Far Elsket oss så høyt!Han sa tilogmed at denne Ånden er som et Pant for oss så vi skal komme til Himmelen med Jesus når han henter sine.Vi må bare passe på ikke å gjøre Den Hellige Ånd sorg (!) for da mister vi Ånden og derfor plassen vår.Da blir navnet vårt strøket ut av Lammets bok! Det er alvorlig det.Evig borte fra Hele Guddommen! Nei,la oss holde oss nær til han.For da har Han lovet å holde seg nær til oss.Det er jo meg også det! Da må jeg passe meg så jeg ikke blir opptatt eller avhengig av det som hører Denne Verden til.Altså at jeg kan slippe det.hva som helst-når som helst,for Jesus! Han skal jo være min Herre.Da må jo jeg adlyde han! Men Han har sagt at det er mitt valg! Han ønsker det jo.Har lagt alt tilrette for at vi skal dele evigheten sammen.Han har sagt at Han vil tørke bort hver en tåre jeg måtte ha.Skulle jeg ha noen sykdom eller andre ting som plager meg har Han lovet å ta bort det også.
Men til han kommer har Han Gitt meg 2 store gaver! Den første er Forsoningens Gave.Den gav han meg da vi møttes.Han bare gav meg det.Da jeg valgte å ta imot så gav han meg Den Hellige Ånd (Etter at jeg hadde blitt døpt til Hans død.For å få del i Han,sa Han!) og han lovet at med Disse Gavene skulle jeg klare alt! De skulle være et tegn mellom Han og meg om at en dag skal Han gjøre meg lik seg selv og få en ny Guddommelig kropp for evigheten.Imens skal Ånden og jeg jobbe for å Fremme Hans Rike som er Hellig,rent og omsluttet av kjærlighet.Mye mer vill Han fortelle meg og jeg gleder meg allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar